dinsdag 17 juni 2008

EERST SPA EN DAN NOG 2

Maandag 16/6 afspraak in Pellenberg en in GHB.
Eerst dus naar Pellenberg op controle bij Dr. Samson. RX-en van het rechterbeen genomen. Er was een nieuwe assistent ene Dr. Moke die Sarah eerst kwam onderzoeken en dan kwam Dr Samson himself nog eens alles checken. Alles goed bevonden, Sarah moest eens in de gang lopen met 2 en daarna met 1 kruk. Loopt "schoon" volgens beide dokters. Dr Moke stelde voor om eventueel met 1 kruk te lopen, Dr Samson ketste dit af want dan heeft men blijkbaar de neiging om "scheef" te gaan lopen en dan moet men dat weer gaan corrigeren, dus voorlopig nog met 2 krukken. "Ze zal op een gegeven moment wel zelf aanvoelen dat ze zonder krukken kan en ze dan wegsmijten" Sarah en ik hebben deftig op onze tanden gebeten want Sarah loopt al een aantal weken thuis in huis rond zonder krukken. Ik maan haar telkens wel aan voorzichtig te zijn maar ja met die krukken kan ze niets "dragen" en dat stoort haar. Enfin van slag was bij Sarah het hek van de dam want toen we bij Samson buiten kwamen kreeg ik mooi een paar krukken in mijn armen geduwd zo van "hier da's voor u". Ik voel me er nog altijd niet gerust bij en als ze buitenkomt moeten de krukken aanwezig zijn leuk of niet. Die prothese zit nog niet vast vast dus een beetje voorzichtig zijn kan geen kwaad. Dr Samson vraagt of ze mee gaat op kamp en naar waar men dit jaar gaat. Als we antwoorden dat ze naar Spa gaat antwoordt hij "dorst gaan ze daar niet hebben hé met al dat bronwater" ha ha ha hij was weer eens grappig. Wijselijk hebben we gezwegen over de vrouwen en vrouwenrecht of we kregen ook een preek van hier naar ginder zoals Marieke en Marleen kregen. Volgende afspraak in Pellenberg is op 28/7 dan is het grote controle want dan is het ongeveer 6 maanden geleden dat Sarah geopereerd werd. Dr Samson zal dan in "betere oorden" zijn, hij is dan met vakantie en dit jaar wil hij er van "genieten" van zijn rust. Vraag me toch af of die mens echt van zijn vakantie kan genieten zo'n workaholic,misschien op zijn manier. Dan naar GHB, daar loopt ze de ganse wandelgang af : zonder krukken. Bloedprik, inspuiting neulasta ipv neupogen om haar wbc wat aan te zwengelen en dan wachten op het resultaat. Bloedwaarden ok wbc 2.6, hemoglobine 9,6 en 212 plaatjes en dus hop naar huis. Lotte, Yasmine, Rick, Menno waren ook op dagzaal en stelden het allemaal vrij goed. De mama van Rick had Martine de mama van Siel aan de lijn gehad en wist me te vertellen dat Martine het nog moeilijk had en nog met 1001 vragen zat van hoe en waarom. Tja wie zou het niet moeilijk hebben ik denk dat je dat nooit volledig verwerkt, je zal het wel een plaats geven maar verwerken denk ik niet. Af en toe bekruipt mij ook wel eens zoiets van stel dat het verkeerd gaat, dat het omslaat, dat .... dan slaat de paniek mij ook om het hart. Je mag er niet aan denken en zo lang alles goed verloopt moeten we ons daar aan optrekken maar de realiteit heeft ons de laatste maanden al dikwijls genoeg met onze neus op het feit geduwd dat het kan verkeren. Allez Urbanie geen zwartkijker worden we gaan er verder tegen aan. Tot nu toe loopt het "goed" en we willen het zo houden. Zaterdag vertrekken ze naar Spa tot vrijdag 27/6 benieuwd wat voor een week dat zal worden. Maar ze is nog een paar dagjes thuis.

Geen opmerkingen: