dinsdag 2 september 2008

Terug naar school

Eerste schooldag na lange tijd. Met kriebels in de buik vertrekt ze. Ze moet pas om 9u20 in 't school zijn en dus doet de mama haar weg, dat scheelt toch een uurtje slaap. De eerste dag is ook maar een halve dag. Ze heeft met Tessa afgesproken om 9u aan het rond punt en ook Natasha komt naar daar, die loopt met krukken (niks gebroken maar wel een barstje). Ik vind nog een plaatsje op de parking rechtover de school en installeer mij om mijn boek verder te lezen "De kleur van hoop" geen aanrader voor mij want ik bleit zakdoeken vol. Heb boek gekregen van Martine de mama van Charlotte die mij wel op voorhand verwittigde want een van de personnages krijgt : kanker ! (leukemie) en tja bepaalde passages komen heel vertrouwd over..... maar voorlopig weet ik nog niet hoe het afloopt ik lees dat boek in "stukjes" en duim natuurlijk voor een happy end want het begint al triest met het verdwijnen van een van de kinderen. Als het me te veel wordt boek dicht, zetel plat en een siëstaatje, weliswaar in de voormiddag maar in 't zonnetje kan dat deugd doen. En in Betekom-city is nu niet bepaald veel te zien of te gaan bezien. 's Middags komen de leerlingen naar buiten "gestroomd" met een doos boeken. Ik ga naar de straat kijken van waar ze komt want er zijn natuurlijk 2 uitgangen en ga maar weten welke de juffrouw zal nemen. Dan zie ik Dorthe en Tessa buitenkomen met hun dozen en daarachter komt Sarah. Ik neem de doos van haar over en ze zegt moe te zijn. Ik had niet anders verwacht. Dan naar huis maar eerst gaan we de mama nog inschrijven in Leuven voor een cursus die begint op 16 september, voor mij wordt het dan ook "terug naar school". 't Was daar aanschuiven voor de inschrijving maar het lukte dan toch. Dan naar de Quick voor haar sausjes en een portie chicken dips en chicken wings, vlug naar huis alles gaan verorberen en dan naar de kiné een half uurtje "afzien" en dan terug naar huis en dan is het genoeg geweest ze valt als een blok in slaap. Ondertussen begin ik al maar de boeken te kaften dan is ze daar ook vanaf.
Op tijd naar bed want morgenvroeg rijdt ze met de papa mee en da's vroeg vertrekken zo rond 7u15 en dan is het een ganse dag of dat dat zal lukken ? We zien wel

Geen opmerkingen: