woensdag 3 september 2008

Eerste volledige schooldag

Eerste "echte" schooldag meegevallen. Ze zijn om 7u15 vertrokken en waren om 7u55 al aan de school in Betekom. De school gaat echter pas open om 8u en dus heeft papa nog effen gewacht en is ze om 8u15 het school binnen gegaan. 't Doet wel raar zo'n 10 maanden constant met de dochter opgetrokken en nu is ze alleen weg met de papa naar school en dan nog wel voor een ganse dag.
Ze vertrekt wel met een gevoel van zal het lukken, kan ik het al een ganse dag aan of niet, wat als ik echt moe word enz. Leggen haar nog eens uit dat ze altijd mag gaan rusten in 't school én dat ze ons altijd kan bellen als het echt niet moest gaan. De papa zo fier als een gieter met dochterlief op schok dat was ook al weer 10 maanden geleden voor hem, hij heeft nu terug 's morgens en 's avonds gezelschap in de auto. Zo valt alles stilletjes terug in de "oude plooien". Rond de middag gaat mijn gsm af, zou het Sarah zijn ? Neen het was Lydia een ex-collega die belde ivm een service club waar Luc, haar man, lid van is en die jaarlijks iets organiseren tvv een goed doel en dit jaar zouden ze of te wel vzw Serafien of rechtstreeks Thuiszorgteam van Kinderoncologie UZ Leuven steunen en ze moest wat informatie hebben. Naar de foto's van Eurofolies van verleden vrijdag gekeken. Van het optreden van Stan Van Samang. Die moderne belichting maakt het niet makkelijk om echt mooie foto's te nemen, je zou al bijna een professioneel toestel moeten hebben. Ah ja en ons Sarah wast haar gezicht niet meer ! Waarom ? Toen we op Eurofolies aankwamen was Istar daar aan het kwelen en gingen we de standjes eens bekijken om te zien wat er zoal te eten viel, pizza, calemares, oesters, scampi's, spekfakkels enz... Plots waren we de papa kwijt, die had, dachten we, meer dan waarschijnlijk weer iemand tegen gekomen van de Jaartallen of zo en was effen "vermist", dat gebeurt wel vaker. Opeens dook hij weer op, Sarah en ik waren net aan de stand van "Het Dolle Zwijn" waar ook de biertent van de Mannen van 59 (waar papa lid van is) opgesteld stond. Papa fluisterde mij toe dat hij geprobeerd had "iets te arrangeren" ivm Stan Van Samang. We besluiten tijdens het optreden van Istar vlug iets te gaan eten in de verschillende standen en trekken dan naar het podium om een "goede" plaats te bemachtigen en Sarah kan links opzij op de eerste rij staan. Plots komt er een dame naar papa en zegt dat hij en Sarah mee mogen komen back stage voor een meet and greet met Stan. Ik bleef achter om Sarah's plaats warm te houden samen met ons Marieke en Nathalie (een vriendinnetje). En back stage heeft de juffer 3 kussen gekregen van Stan Van Samang omdat ze geslaagd was en naar het 5de mocht overgaan en van slag heeft ze beslist haar gezicht niet meer te wassen. Voilà. Papa vertelde dat die Stan wel een joviale kerel is.
Het optreden viel vrij goed mee, niet echt mijn genre van muziek maar ja we waren er niet voor mij, wel voor Sarah en dat jong volk hoort dat hard rock-achtige graag. De foto's back stage genomen zijn wel goed gelukt (een chance). Papa had een dikke knuffel verdiend en glunderde dat hij zijn dochter weer eens had kunnen blij maken.
In de namiddag ging mijn gsm nog eens, maar het was ons bomma haar pedicure. Elke keer dacht ik zo van hier is ze, maar niks. Rond 3u35 wel telefoon van Sarah, in paniek, dacht dat ze haar bus gemist had, wat nu ? Ik naar 't school gebeld, daar wisten ze ook niet of er verschillende busjes waren voor dezelfde bestemming en ze gingen eens kijken. Bleek dat het busje dat ze "gemist" had eerst Begijnendijk rijdt en daarna terugkomt om dan richting Baal-Tremelo te gaan. Om 3u50 belde ze me terug om te zeggen dat ze bij oma en peter was en op mijn vraag of alles oke was verlopen in 't school antwoordde ze geen tijd, ben moe en heb honger.
's Avonds zei ze me dat het nog redelijk meegevallen was maar dat ze toch nog haar bedenkingen had ivm twee achtereenvolgende volle dagen. We zullen zien. In ieder geval zat ze vroeg onder de wol.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Sarah en fam,
Proficiat met het slagen in je examens. Toch wel knap van jullie om al terug alle dagen naar school te gaan. Ik lees dat de mama het ook moeilijk heeft om je los te laten dit is iets wat we blijkbaar
allemaal terug moeten leren.
Vele groetjes van fam. De Man

Anoniem zei

Hey Sarah,
Ja, die hele dagen zijn precies voor ons allemaal vermoeiend.
Ons mama is na 18 maand terug gaan werken omdat ik terug naar school ga.
Dat maakt het loslaten iets makkelijker als ze geen tijd heeft om na te denken.
Ge ziet, alle mama's zijn toch hetzelfde hé.
Leve de mama's (en papa's) !
Britt & Co.