dinsdag 5 augustus 2008

De eerste week thuis

Zondag 20 juli : Luchtdoop voor Sarah en de papa. We vertrekken op tijd naar Zaventem, je weet maar nooit hé. Alles goed verlopen,tickets afgehaald aan Jetair balie en dan op naar de vertrekgate. We moesten zowat gans Zaventem door trap op, trap af,gang door enz. En dan Security control, ik had de avond voordien mijn handtas "uitgekuist" om zeker niets mee te hebben dat niet "mag" en terwijl we stonden aan te schuiven haalt de papa plots een zakmes uit zijn broekzak! Ik zeg hem dat dit een "verboden voorwerp" is en dat hij het kwijt zal zijn en wat doet hij ? Hij geeft het aan mij nu zat ik ermee. Ik heb het maar in die bak gesmeten en aan dedame gezegd dat ze het mochten houden, niet te veel tamtam aan verkopen maar het moest weer lukken. Toen Sarah door de deur moest belde die ook, wat dacht je met al die titanium in haar been. Ze werd gecheckt met een draagbare scanner en opeens vroeg die dame aan mij of Sarah soms een pacemaker had en op mijn antwoord van "neen maar wel een poortcatheter" trok die een gezicht van "amaiiii", maar we mochten toch door. We installeerden ons maar aan de gate en plots stond daar"el sympathico" Jean-Marie Pfaff met een cameraploeg van VTM. Bleek dat die ook meeging naar Sanicole. Hij kwam iedereen persoonlijk begroeten. De vlucht verliep vlotjes op zo'n 650m hoogte, er was wel wat turbulentie maar er werd niemand ziek en de papa vond het ook leuk. We vlogen met een splinternieuwe Boeing 737 van Jetair die naar de Sanicole moest. De landing in Kleine Brogel verliep vlekeloos en van daaruit gingen we met bussen naar Leopoldsburg. Na de show reden we met bussen terug naar Zaventem. Een fijne dag. Sarah was pompaf!
Dinsdag 22 juli en Vrijdag 25 juli naar dagzaal voor controle: alles blijkt ok
Maandag 28 juli naar Pellenberg "grote controle":alles ok Dr Sinnaeve schrijft kiné voor dus dat zullen we moeten in plannen. Sarah had zaterdag tijdens het winkelen een paar mooie laarzen gezien in de schoenwinkel, was een paar sloefen gaan kopen voor haar want dat kind loopt altijd op haar blote voeten (al heeft ze zeker 4 paar sloefen). Laarzen met een hak van zo'n 6 à 7 cm. Mijn reactie was "no way" ik zag haar al de poten breken met zo'n stelten. Ze heeft nooit hakken gedragen en nu zou de juffer ineens naar zo'n stelten van 7 cm willen gaan. Niks van da's veel te vroeg, volgend jaar of zo dan kan dat misschien. Om van haar gezaag vanaf te zijn zeg ik haar dat we het eerst in Pellenberg aan de dokter zullen vragen. Haar reactie is van"ja die Samson die heeft zonen géén dochters wat weet die daar nu van." Enfin we hebben de vraag gesteld aan Dr Sinnaeve die toch eerst eens moest slikken en ook beaamde dat het voor zo'n hakken nog véél te vroeg was. Sarah toonde haar een foto,die ze met haar gsm genomen had van het schoeisel in kwestie, maar de mama kreeg gelijk, njet. Als alternatief wordt haar wel een hak van zo'n 3 cm toegestaan . 't Is niet echt met haar zin maar ze zal er zich toch moeten bij neerleggen.
's Avonds gaan we kijken naar de eerste training van het seizoen van de Dames Jeugd van KVK Tienen en ziet ze een groot deel van haar vroegere ploeg terug.
Dinsdag : naar de markt in Tremelo en ze blijft bij oma en peter want het is kermis in Baal en dat wil ze voor geen goud missen. 's Avonds gaan papa en ik haar ophalen.
Woensdag is het voor papa "the big day" want dan moet hij naar de scanner in Mechelen. Met een klein hartje vertrekt hij op van de zenuwen. In Mechelen aangekomen verloopt alles vlotjes Sarah en ik blijven in de gang wachten; Hij komt vrij vlug terug buiten (in tegenstelling tot toen Sarah onder de scanner ging in Mechelen in oktober verleden jaar). Nu is het afwachten op het resultaat maar hij denkt dat het niks is want die radiologe zag niets abnormaals.
Donderdag en vrijdag grote controle op GHB: scan, nieren, hart, neus keel en oren ... de hele boterham. Haar hartfunctie blijkt wat verminderd te zijn waarde 25 en de normale waarde ligt tussen 28 en 40 ... Niet erg, komt nog voor... 't Ja we wisten van dag 1 dat dit kon gebeuren dat bepaalde chemo's de hartfunctie kunnen aantasten. Het kan van voorbijgaande aard zijn maar binnen 3 maanden volgt terug een echocardio en danzullen we wel zien. Ook het gehoor blijkt verminderd (ook ten gevolge van chemo) qua horen van hoge tonen. Dat heel die chemo behandeling een bepaalde tol ging eisen tja dat wisten van den beginne, zolang het nog beperkt blijft mogen we niet klagen. Volgende afspraak op GHB is op woensdag 6/8 en dan starten meer dan waarschijnlijk die Interferon injecties. En van 11 tot 15/8 naar Westende ze kijkt er al naar uit.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Alé Sarah, je doet dat weeral heel goed!!
Buiten de pare kwaaltjes die iedereen waarschijnlijk er wel van overhoudt hè. Onze Jens hoort ook de hoge tonen niet meer. Maar die oorarts zei toen dat hij daar in het dagelijks leven geen last van zou hebben. Alleen een wekker die tuut daar zou hij wel eens niet wakker van kunnen worden. Kan ook wel eens handig zijn hè Sarah..hihi...kan je altijd zeggen ik had mijn wekker niet gehoord!
Geniet nog van je vakantie!!
groetjes van Katleen en Jens

Anoniem zei

Hey Sarah, dat klinkt allemaal wel goed hé! Mijn hoge tonen blijken ook weg te zijn, maar ze zijn er niet helemaal zeker van dus ik moet nog eens terug in september. Ik durf er zo al eens met hun voeten te rammelen zie je?
Dat van die wekker vind ik vree goed gevonden en wij kunnen lekker nog de hangjongere gaan uithangen. Die musquito gaan wij niet horen.
High five van Big Ben
P.S. Nog een toffe vakantie en succes met je examens. Wij duimen.