dinsdag 10 februari 2009

Na de greep van de griep

Dat steeksel bij Sarah heeft haar wel parten gespeeld. Hoofdpijn en koorts, weliswaar geen hoge koorts 37,8 maar bij een normale lichaamstemperatuur van 35,6 is dit toch al een serieuze verhoging vind ik. Dokters denken daar blijkbaar toch anders over, hoewel. In GHB bloed laten prikken en ze kreeg geen Interferon toegediend de bloedwaarden stonden vrij goed hoewel men kon zien (hoe en aan wat ?) dat ze op haar reserves aan het teren was. En ze is zo'n 2 kg bijgekomen ? De rest van de week thuis gebleven en geslapen dat ze heeft, het was blijkbaar echt nodig. Ook de papa heeft het zitten gehad samen met een acute lumbago.
Ondertussen is ze weer naar school aan het gaan en moet ze natuurlijk een stuk inhalen waaronder een aantal toetsen en die moet ze inhalen in 8ste uren, ook niet echt juist vind ik want ze wordt nu in mijn ogen "gestraft" omdat ze ziek was en moet daarom langer op school blijven - kan dat niet anders geregeld worden ? Dat geeft dan nog extra problemen qua vervoer met de schoolbus enz... enfin Ook kiné hervat we vallen zowat terug in de plooi hoewel die vermoeidheid toch nog in ons lijf zit, maar dat zou nog een paar weekjes kunnen duren volgens de dokter. Op controle geweest in bij Dr Samson in Pellenberg en daar bleek alles oké te zijn en het ging daar vooruit amai dat zijn we niet gewoon. Niet te vroeg victorie kraaien, "'t Kan verkeren" zei Bredero. In de wachtzaal bij het buitenkomen Jonas gezien, dat was ook al een eeuwigheid geleden. Hij zag er zeer goed uit en voelt zich blijkbaar ook heel goed. Doe zo verder man. Tegen volgende controle moet ze een botscan krijgen van haar volledig skelet. En in de krokusvakantie moet ze naar de oogarts (da's nieuw want daar is ze tot nu toe nog nooit moeten gaan). Inmiddels is Marieke 18 geworden en zeer binnenkort op 22 februari wordt ons Flavieke 17 ! De tijd staat niet stil, kleine meisjes worden groot. Als je je geroepen voelt, stuur haar maar een berichtje, ze zal het zeker appreciëren. Voor haar 16de verjaardag had ik haar een fuif beloofd maar dat kon verleden jaar "wegens omstandigheden" niet doorgaan en dit jaar wil ze geen fuif da's voor een 16de en 18de verjaardag, voor volgend jaar dus. Ze gaat wel met haar schoolvrienden (zijn er jongens uitgenodigd, dat vraag ik mij af ) iets gaan eten na school op 19 februari . Tijdens de krokusvakantie wil ze naar Koerperwelten,gaan niet echt mijnen dada denk ik , maar ze wil dat persé allemaal eens zien en ik kan daar wel tegen. Er staat dus nog 1 en ander op het programma, maar that's life.

Geen opmerkingen: