woensdag 20 februari 2008

Eerste chemoweek na de operatie dag 2

Dinsdag 19 februari 2007

Na een goede nacht wordt je zoals gewoonlijk wakker met een ochtend humeur. Brr dat beloofd ! Je wil niet uit bed en krijgt dan maar in bed Engels krijgen. Het zal je chemo baaldag worden, dus best met rust laten. Vally belt om te horen hoe het met je gaat en om haar hart effen te luchten een kleinkind verliezen na een jarenlange strijd tegen leucemie is geen lachertje en Karim hééft gestreden, het was zo een moedig ventje maar het heeft niet mogen zijn, spijtig en héél unfair.
's Middags eet je tot mijn verbazing een kippenfiletje met cocktailsaus smakkelijk op, je zegt zelfs dat je verder in de namiddag nog een lasagne wil eten. Da's ook niet van je gewoonte bij een chemo, gewoonlijk eet je bitter weinig maar ja het is weer een paar weken geleden dat je nog chemo had.
Een beetje daarna val je in slaap om gans de namiddag door te slapen. Ook ik doe een dutje in de zetel, volgens Raf maar effen van 2 tot 6 - niks van geloven hoor die wil me maar op stang jagen.
Je eet rond 18 u dan een lasagne zo goed als op.
's Avonds komt papa na het werk langs, hij ziet er moe uit. Je plaagt hem omdat hij constant zit te knikkenbollen. Hij heeft een vers worstenbroodje bij voor jou. Rond 20u30 stop ik het effen in de microgolfoven en ook nu eet je alles op. Ik vraag me af of je maag dit allemaal wel kan verwerken, enfin we zien het wel. Rond 21 u gaat papa naar huis, je slaapt ondertussen al.
Benieuwd of morgen de kine langs zal komen, ik denk niet dat je vandaag veel zult geoefend hebben, als men slaapt kan men niet oefenen hé. Hopelijk heb je weer een rustige nacht hoewel dat met onze buren niet evident is aan de ene kant lijkt het of ze de kamer hiernaast aan het afbreken zijn en elk moment de scheidingswand zullen gaan slopen en aan de andere kant ligt er een jongen die volgens mij veel pijn heeft want die weent constant, hoewel vorige nacht hebben we er geen last van gehad, toen werd alles plots heel stil !!
Weer een dag achter de rug, morgen is een nieuwe dag en dan zien we wel weer.

Geen opmerkingen: